تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

 

برگه یادداشت‌ دیجیتالی
شرکت "مترونیک" محصول جدیدی به نام "ممو فریگو" (یادداشت یخچالی) عرضه کرده است. پایه آهن‌ربایی این محصول امکان چسبیدن آن را به روی در یخچال امکانپذیر می کند. وب‌کم و میکروفونی که بر روی این دستگاه نصب شده‌اند اجازه می دهند که کاربر فیلمهای کوتاه را ضبط کند.

این فیلم‌ها به جای همان جملات کوتاهی عمل می کنند که بر روی برگه های یادداشت "پست. ایت" نوشته می‌شوند و برای مثال پرداخت قبوض، انجام خریدهای خانه و ... را یادآوری می‌کنند.

بر روی این دستگاه یک دکمه وجود دارد که با فشار دادن آن می‌توان به راحتی فیلم‌های "یادداشت" را ضبط کرد و برای متوقف کردن ضبط فیلم کافی است که همان دکمه را دوباره فشار داد.

بر روی "ممو فریگو" یک چراغ "ال. ای. دی" کوچک سبز قرار دارد که حضور یک پیام قابل دیدن که پیش از این بر روی حافظه دستگاه ذخیره شده است را نشان می‌دهد. زمانی که کاربر به یخچال نزدیک می‌شود این چراغ به روشی سریع چشمک می‌زند.

برای دیدن و گوش دادن به پیام‌ها کافی است که دوباره دستگاه را روشن کنید و کلید play را فشار دهید. یک نمایشگر "ال. سی. دی" ۱.۴ اینچی امکان تماشای پیام‌ها را میسر می‌کند.

بر روی این دستگاه می‌توان حداکثر ۳۰ ثانیه فیلم ضبط کرد. این سیستم برای حفظ تنها یک فیلم در
حافظه "رم" خود طراحی شده است.

باتری داخلی "ممو فریگو" حدود یک هفته شارژ می‌ماند و شارژ مجدد آن از طریق یک پورت "یو. اس. بی" و در کمتر از چند ساعت انجام می‌شود.

این "پست. ایت" الکترونیکی کوچک برای استفاده روزانه بسیار آسان و سرگرم کننده است.

این دستگاه علاوه بر یادآوری کارهای روزانه می‌تواند برای "سلام گفتن" و "خوشآمد گویی" به اعضای خانواده که پس از یک روز خسته کننده از کار و یا مدرسه به خانه باز می‌گردند مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین این دستگاه می‌تواند استفاده از برگه های کوچک را محدود کرده و خانه را مرتب‌تر نگه دارد."ممو فریگو" به قیمت حدود ۴۰ یورو عرضه می‌شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

 

500x_cxc_700_01.jpg

لذت موسیقی در سفر با یک هدفون ضد نویز واقعی گوش کردن به موسیقی در فضای بیرون لذت بخش است به شرطی که سر و صدای محیط مزاحمت ایجاد نکند. اینجا است که داشتن یک هدفون که مجهز به فناوری از بین برنده نویز محیط است، به کار می آید. محصول جدید شرکت Sennheiser هم همین کار را می کند با این برتری که در سه مرحله مختلف جهت از بین بردن سر و صدا اقدام می کند که آن را منحصر به فرد می کند. ‏

مدل CXC 700 در ابتدا صداهای فرکانس پایین 100‪-‬400Hz را حذف می کند. حالا از دست صداهایی مانند هواپیما، قطار و موتور خودرو ها راحت می شوید. در مرحله دوم این هدفون صداهای با فرکانس متوسط را حذف می کند. صداهایی مثل سیستم های تهویه مطبوع و .... اگر بخواهید کلا از دست تمام سر و صدا های محیط راحت شوید می توانید لایه سوم را هم روشن کنید تا تقریبا تمام صداهای بیرون برای شما حذف شود. ‏

جالب تر این است که این هدفون یک امکان گفتگوی سریع را هم به شما می دهد. مثلا وقتی می خواهید با فردی صحبت کنید اما صدایش را نمی شنوید. نیاز نیست هدفون را از گوش خارج کنید. دکمه روی هدفون را میزنید تا فیلترهای صدا به صورت موقت غیرفعال شوند و بتوانید گفتگو کنید. بعد دوباره با فعال کردن فیلترها به دنیای موسیقی خودتان بر میگردید. ‏

طراحی هدفون هم به گونه ای است که در حالت خوابیده وقتی سرتان روی بالش است گوش را آزار نمی دهد. برای داشتن تمام این امکانات باید ۳۲۰ دلار ناقابل هزینه کنید. ‏


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

thermomirro_narenji_ir.jpg

از يک آینه چه انتظار داريد؟! طراحان انجمن Electronic firm NEC/Avio ژاپن، يک آینه روميزی ساخته اند که می تواند علاوه بر نشان دادن شما، دمای بدن تان را نیز اندازه بگیرد تا در صورت داشتن تب فورا مطلع بشوید.

 


این آينه که Thermo نام دارد به کمک يک سنسور مادون قرمز می تواند دمای بدن هر فرد را که در فاصله 30 سانتمیمتری اش قرار گرفته بدون نياز به برقراری هر گونه تماس فيزيکی، اندازه گيری کرده و نمایش دهد.

 


اگر دمای بدن بالاتر از 37 درجه باشد، علاوه بر نمایش دما هشدار تب نیز از این آينه به گوش می رسد. هر زمان هم که فردی مقابل آن قرار نگيرد، می تواند تاریخ، زمان، میزان رطوبت و درجه حرارت محیط را نشان دهد.

 


این آينه در دو مدل با قيمت ۱۱۸۰ و ۱۴۴۰ دلار به فروش می رسد. اين آینه به عنوان يک وسیله مفید برای استفاده در دفاتر کار، هتل ها، بيمارستان ها و ... با خطای بسيار کم می تواند مورد استفاده قرار گيرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

ifairy_narenji_ir.jpg

شاید بتوان گفت ژاپن اکنون سرزمینی است که در آن تقریبا برای هر کاری یک ربات ساخته شده است. برای تفریح کردن، آشپزی، نظافت و حتی انجام اعمال جراحی و یا سفر به فضا. اما این بار ژاپنی ها شاهد برگزاری مراسم ازدواج یک زوج توسط یک ربات بودند.

 

آقای Tomohiro Shibato چهل و دو ساله، استاد دانشگاه در رشته ربوتیک و خانم Satoko Inoue سی و شش ساله هم که از کارمندان شرکت تولید کننده همین ربات است، هدایت مراسم ازدواج خود را به رباتی به نام I-Fairy که محصولی از شرکت Kokora ژاپن است، سپردند.

 

این مراسم در پارک Hibiya توکيو در حضور 50 مهمان برگزار شد. قد اين ربات 1.5 متر است و تمامی فعالیت های آن در ضمن مراسم به کمک یک کنترل از راه دور توسط شخصی هدايت می شد.

 

شرکت کوکورا یکی از فعالان عرصه ساخت ربات های انسان گونه ژاپن و همچنين دنیا می باشد. مهندسین کوکورا می گويند هر کس که بخواهد می تواند اين مدل ربات را با قيمت 68000$ خريداری کند.

 

فکر می کنم که اين زوج با تصمیم خود قصد داشتند بگويند زندگی ربات ها هم چندان بی روح و احساس نیست.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

 
تا هفت، هشت سال پیش، همه از این‏كه چه‏گونه می‏شود تا 1 گیگابایت اطلاعات را در یك Flash-Memory كه اندازهﻯ آن به‏مانند یك خودكار است، تعجب می‏كردند. اما امروزه شما می‏توانید به‏اندازهﻯ هارد 60گیگابایتی خود را در جیب‏تان حمل‏ونقل كنید...در سال 2001 بود كه برای اولین كمپانی بزرگ اپل، محصولی تحت عنوان آی-پاد معرفی كرد. دستگاه پخش MP3 كه تا 5 گیگابایت ظرفیت داشت. و اكنون پنج نسل از سری دستگاه‏های آی-پاد می‏گذرد تا جایی كه می‏توان از این دستگاه‏ها علاوه بر پخش MP3، برای پخش فیلم و هم‏چنین نمایش عكس نیز استفاده‏كرد؛ چون ظرفیت آن‏ها به طور اعجاب‏انگیزی تا 60 گیگابایت افزایش پیدا كرده‏است.

محصولاتی را كه هم‏اكنون آی-پاد ارائه می‏كند، در سه سری طبقه‏بندی می‏شود:


سری یكم: كه با نام iPod Shuffle شناخته می‏شوند. این گروه از محصولات آی-پاد دارای ظرفیت‏ها پایین‏تری نسبت به بقیهﻯ دستگاه‏ها دارند. ظرفیت آن‏ها از 512مگابایت تا حداكثر 1گیگابایت موجود است. كاربرد آی-پاد شافل فقط برای گوش‏دادن به MP3 می‏باشد و به‏همین دلیل صفحه‏نمایشی هم برای این سری دستگاه‏‏های آی-پاد وجود ندارد.

سری دوم: كه با نام iPod nano شناخته ‏می‏شوند. كاربرد این سری از محصولات آی-پاد پخش آهنگ و هم‏چنین نمایش عكس می‏باشد. به‏همین دلیل ظرفیت آن‏ها بالاتر از آی-پاد شافل است و از حداقل 1 گیگابایت شروع شده و حداكثر تا 4 گیگابایت ظرفیت دارند. هم‏چنین به‏خاطر وجود یك صفحه‏نمایش رنگی كوچك حجم این سری از آی-پاد تا حدی افزایش پیدا كرده‏است.

سری سوم: این سری از محصولات آی-پاد با همان نام كلی آی-پاد شناخته‏ می‏شوند. اندازهﻯ‏ ظاهری این سری از آی-پاد از بقیهﻯ محصولات بزرگ‏تر است و نهایت امكانات در این دستگاه‏ها قرار دارند. دو مدل از این سری محصولات وجود دارد كه یكمی از حافظهﻯ 30 گیگابایتی و دومی هم از حافظهﻯ 60 گیگابایتی برخوردار است. این دستگاه‏ها قابلیت پخش آهنگ و نمایش عكس و فیلم را دارا می‏باشند.دراین‏جا سعی خواهدشد تا به‏تفصیل دربارهﻯ محصولات آی-پاد، به‏خصوص دربارهﻯ سری سوم توضیحاتی ارائه‏شود.با وجود این‏كه آی-پاد محصولی از كمپانی بزرگ اپل می‏باشد، اما این دستگاه‏ها با هر دو سیستم‏عامل مك‏اینتاش و ویندوز سازگاری دارند. 
به‏طوركلی این سوال پیش می‏آید كه چه‏گونه است كه با وجود این‏كه محصولاتی در رقابت با آی-پاد و با امكانات تقریبا مشابهی با آن وجود دارد، باز هم آی-پاد بیش‏ترین فروش را در امریكا داشته‏است؟
 وب جواب‏ها متفاوت است، اما برای مثال می‏توان به دستگاه iRiver PMC-120 كه یكی از رقبای آی-پاد است اشاره‏كرد. این دستگاه كه تنها از حافظهﻯ 20 گیگابایتی برخورداراست، دارای 45اونس (1.3 كیلوگرم) وزن و ضخامتی معادل 1.2 اینچ (3 سانتی‏متر) می‏باشد؛ درصورتی‏كه بهترین مدل آی-پاد، یعنی مدل 60گیگابایتی آن تنها از 5.5 اونس (156 گرم) و ضخامت نیم اینچ (1.4 سانتی‏متر) برخورداراست. البته باید به این نكته هم توجه داشت كه اندازهﻯ صفحه‏نمایش آن به میزان 1 اینچ از آی-پاد بیش‏تر است و به 3.5 اینچ می‏رسد.

(آی-پاد: 2.5اینچ)در پاسخ دیگری به سوال اخیر می‏توان به فن‏آوری ClickWheel آی-پاد اشاره‏كرد كه فقط مختص این دستگاه بوده و كار با آن را بسیار آسان می‏كند، به گونه‏ای كه می‏توان تنها با شصت دست با آی-پاد به‏راحتی كار كرد.دربارهﻯ كار با آی-پاد از طریق رایانه و درواقع انتقال اطلاعات به آی-پاد هم به نرم‏افزار آی-تونز (iTunes) كه از سوی خود كمپانی اپل تهیه شده و به‏راحتی و به‏صورت رایگان نیز درسایت اپل قابل دسترسی است، نیاز است.

 البته نرم‏افزار آی-تونز كارآیی بسیار بیش‏تری از فقط انتقال آهنگ را دارد. با استفاده از این نر‏م‏افزار، علاوه بر انتقال، طبقه‏بندی و بررسی دقیق آهنگ‏های موجود، می‏توان از آن برای دسترسی به فروش‏گاه اینترنتی آهنگ آی-تونز استفاده‏كرد. و این، یكی از شگردهای اپل برای مراجعهﻯ دوبارهﻯ كابران به این كمپانی است. فروش‏گاه آی-تونز هم‏اكنون از بیش از 2میلیون آهنگ، 25 هزار پادكست، 2 هزار آهنگ ویدئویی و هم‏چنین 16 هزار كتاب‏چهﻯصوتی بهره‏مند است؛ كه می‏توان به‏راحتی و تنها با انتخاب فایل دل‏خواه آن را مستقیما از طریق پورت USB 2.0 به آی-پاد خود منتقل كرد.

ویژگی‏های آی-پادآهنگ: مدل 60 گیگابایتی آی-پاد می‏تواند تعداد 15 هزار آهنگ را درخود جای دهد. از فرمت‏هایی كه این دستگاه از آن‏ها پشتیبانی می‏كند، می‏توان به MP3, WAV, AAC, AIFF و... اشاره‏كرد. آهنگ‏ها یا كتاب‏چه‏های صوتی را می‏توان از طریق نرم‏افزار آی-تونز (كه قبلا توضیح داده‏شد) را به آی-پاد خود منتقل‏كرد. هم‏چنین می‏توان فیل‏های صوتی را در آی-پاد در سرعت‏های مختلف (كند، معمولی و تند) گوش‏داد. پورت3.5 میلی‏متر هدفون آی-پاد این امكان را می‏دهد تا از هرگوشی برای گوش‏دادن آهنگ‏ها استفاده‏نمود.                                    

هم‏چنین 22 حالت مختلف صوتی (Equalizer) ازقبل‏تنظیم‏شده (Preset) برای آی-پاد درنظر گرفته‏شده‏است.با تشكر از شما بخاطر مطالب مفیدی كه ارائه كردینمتاسفانه قیمت بالای محصولات i-Pod باعث شده بسیاری از مصرف كننده های ایرانی توانایی خرید نداشته باشند.و i-Pod به ماركی تبدیل شده كه اونو فقط در مغازه های بالای شهر و آنهم بصورت سفارشی می تونین پیدا كنین.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
از این که به وبلاگ من سر زدید خیلی خیلی ممنونم باتشکر حمیدرضاخوری